France

God eftermiddag alla vänner, eller Bonjour kanske jag ska dra till med.

Hoppas allt står väl till hemma i Sverige och att ni njuter av den sol som finns. Jag har minsann hört att det solen varit framme och lyst upp lite i landet. Låter trevligt och det är alltid lika kul att höra att jag lyckas vara borta från Sverige varje gång det äntligen är sol. Men det är bara säga Grattis till er som är hemma.

Jag är i alla fall i Frankrike nu och har det riktigt bra. Det finns absolut ingenting att klaga på här. Vädret är lika pålitligt som vanligt, solen lyser många timmar varje dag och värmer luften så mycket så jag var tvugnen att gå in o svalka mig lite. Vi hade kusinen Ola på besök ett par dagar här nere och han förgyllde tillvaron, speciellt för Peter då de två satt fastklistrade framför shackbrädet eller backgammon.
Jag själv avnjöt lite rosé i solstolen istället och krossade dem i kortspelet plump senare på kvällen.

Vi har ätit extremt god mat och jag har blivit förvånad över min egen aptit trots detta varma väder. Jag och pappa tog även en sväng till Monaco och stannade till i små orter på vägen och fotade för fullt.
Imorgon åker vi til St. Tropez för dagen och ikväll blir det middag i Cannes.

På lördag är min gissning att jag kommer befinna mig på stranden en sista gång innan avresan hem mot svenska breddgrader sker på söndag förmiddag. Jag hoppas att ni njuter av sista tiden på semstern nu och som Ola skulle uttryckt sig:

"Living the dream"

Tänk så hela tiden så kommer allt att kännas ännu bättre, eller hur Ola?
Nu är det dags för ett dopp i poolen, talk to you soon.

Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0