The one and only

He did it again. One more good song to play this summer, Pete The Heat - What's beyond space:
Enjoy...

Hello Umeåcity 101.3

Radioprogrammet har varit högsta prioritet för dagen. Vi fick i uppgift för någon vecka sedan att göra en radioteater i skolan och jag, Magda och Amanda har skapat en radiokanal där vi lagt fokus på Hoffmaestro :)
Dagen involverade ett antal skratt vid vissa inspelningar då det lätt kan låta lite annorlunda när man spelat in ljudet.
Hur som helst, kul var det!
I morgon är det filmning som gäller. Det ska bli intressant att se vad som blir av denna film :)
Önska oss lycka till, jag har en liten känsla av att vi kommer behöva det.
Take care,
Toodles!

Another week has gone by

Dålig uppdatering från min sida denna vecka, ber om ursäkt för det!
Här kommer en snabb uppdatering från veckan.
Måndagen då jag skulle åkt hem blev ytterligare en dag i Stockholm då jag skulle iväg på en jobbgrej på tisdagen. På tisdagskvällen satte jag mig på tåget mot Umeå och fick sitta i dryga 9 timmar innan jag var uppe i norra delar av landet igen.
Onsdag och torsdag blev lugna dagar med återhämtning av en förkylning vilket gav resultat och jag börjar för första gången på länge känna mig frisk. Vilket i sin tur innebär möjlighet till lite träning också :)
I fredags hade vi en rolig kväll som innebar taco-kväll hemma hos Johanna med gänget, väldigt trevlig måste jag säga. Middagen följdes av en kul utgång på Corona.
Lördagen var en att göra dag och städning och annat pyssel låg på schemat. Kvällen spenderade vi på en båt och dansade hela natten. Det blev sedan söndagsmiddag hos Peter som vanligt. :) Bra helg!
Idag var det skolan en kortis som sedan blev gymmet och lite dans.
Denna vecka kommer bestå av plugg och sedan är det Valborg till helgen vilket ska bli intressant.
That's it for now,

SUNday

Det är sol och söndag och Debbie traskade hem för ett tag sen. Jag, mamma och Debbie hade myskväll igår med djävulen bär prada på schemat. Den filmen är verkligen riktigt bra. :)
Mami med drink:
Dagens Brunch:
Idag har vi haft brunch på förmiddagen och sedan diskuterat framtidsplaner som ser ljusa ut förhoppningsvis. :)
Om en stund är det planerat för min del att åka hem till pappsen på söndagsmiddag vilket ska bli väldigt trevligt. Trots att jag blev kvar i Stockholm utan att planerat det har det styrt upp sig på ett väldigt bra sätt måste jag säga. Kvalitetstid med nära och kära var kanske precis vad jag behövde efter paniken under torsdag och fredagen.
Ja ja, nu kommer skjutsen till Bromma.
Toodles!

One day came to be a weekend

Idag fick jag skriva tentan på KTH och det kändes helt okej. Väldigt skönt att det gick att fixa måste jag säga. Kul att träffa Debbie också, hon hade också tenta idag så hon fick visa mig vart jag skulle. :)
Igår var ingen bra dag, jag fick ett migränanfall igen som jag hade får några månader sedan och det är verkligen hemskt. Dålig timing också eftersom jag var tuvngen att plugga och självklart hade jag inte mina tabletter med mig. Idag är jag mer sjuk än vad jag har migrän så det blir sitta hemma under en filt och dricka te.

Jag hann dock med att säga grattis till min kusin Richard som fyller år idag, men nu blir det som sagt lugna puckar.
Jag har lyckats boka in mig på ett tåg nu också så jag kan komma hem igen. Måndagkväll bär det av med tåget tillbaka till Umeå. Flyga verkar det inte gå att göra på ett tag så det är inte aktuellt. Har i alla fall fått tillbaka pengarna för flygbiljetten så det är okej.

Nu är det dags att fixa middag så ha en bra lördag folks.

Fast i Stockholm

Jag är i min kära hemstad och har varit på intervjuer idag och kan jag ha mer otur undrar jag bara?
Tanken var att jag skulle komma ner idag och åka hem i morgon förmiddag men då ska jag stoppas av ett vulkanutbrott... Vad är oddsen på den?
Jag var nära på att inte ens komma ner hit idag, det blev förseningar och efter mitt plan stängde de flygplatsen. Nu kommer jag dock inte hem igen vilket är lite kritiskt eftersom jag har tenta på lördag. Tror dock att det går att fixa att jag får skriva på KTH samtidig som en annan tenta så det kan gå ändå vilket jag innerligt hoppas på.
Det har sammanfattningsvis varit en väldigt stökig dag med så många telefonsamtal så mobilen nästan dog. Mamma, flygbolag, mamma, flygplats,mamma, mamma igen, lärare, mamma, arbetsgivare, Debbie, mamma, pappa och mamma igen. Ungefär så har det sett ut i telefonlistan...
Men men, jag är fast och får väl njuta av att äta middag med mamma :)
Ha det gött,

OGIM

Oh God It's Monday...
Vi har visserligen haft en härlig dag då vi spenderade två timmar på träterassen i skolan och njöt av solen som lyste högt över Umeå idag. Jag undrar dock om vi kanske inte var helt realistiska med att sitta ute i hela två timmar i bara skinnjackor, men vi får väl se hur många som blir sjuka. :)
Nu väntar en vecka av plugg och allt annat vanligt som måste ske i vardagen.
Jag ska sätta igång med lite matlagning nu så jag hinner klart innan det är dags att för ett skype-samtal med Sofia som befinner sig i USA. En uppdatering är vi helt klart i behov av...
Det är dock inte så långt kvar till sommaren så snart ses vi igen. :)
Här är en av mina favoritbilder på oss, denna är från Båstad förra sommaren:
Ha det så bra så länge,

Shape Up

Lördagskväll och jag är på väg till Johanna för en fördrink.
I kväll ska vi nämligen ut och vi ska gå på Shape Up. Det ska bli väldigt kul eftersom det var länge sen jag gick ut i Umeå med gänget.
Och bättre än så här blir det inte idag, men det får duga.
Nu ska jag kila iväg, ha en toppen kväll.
Toodles!

And here comes the pictures

Självklart ska ni få ta del av lite bilder som togs under veckan, men eftersom vi tog över 600 få ni bara se de bästa godbitarna. Hope you like it...
As a capten for the boat, it's time for me to say,

Båtvärldar

Som varje resa ofta får, hade vi även denna gång en "veckans låt" under resan i Grekland.
Denna gång blev det en otippad låt som Peter hade med sig med namn Both Worlds - Ehren Stowers

Ola, rolig som han är (eller åtminstone tror att han är) kläckte ur sig:
- Hallå, heter låten both worlds eller boatworlds?
Detta direkt översattes och uttrycket båtvärldar uppstod.
Så kära vänner här har ni låten båtvärldar:
Det bästa på låten kommer efter cirka 2 och en halv minut :)
Enjoy...

Tillbaka i Umeå

Då var jag hemma igen efter en underbar veckas segling i Grekland och några dagar i Sthlm.
Jag kom tillbaka i onsdags och tog det lugnt igår eftersom jag åkt på en förkylning. Jag har fortfarande lock för öronen efter flygresan hem vilket är otroligt irriterande.
I kväll har jag haft lite vänner här hemma och vi har väldigt trevligt. De andra är på väg ut men jag kände att jag utgång får vänta tills i morgon.
Nu ska jag och Gucci sova men jag hoppas allt haft en trevlig fredag.
Toodles!
En härlig bild som jag tog från båten... jag längtar redan tillbaka...