Vacation

Vi är i Grekland, solen lyser, vinden blåser, vinet är kylt och allt är riktigt bra.
Vi är kvar i hamnen men ska lämna om någon timme och ta oss ner till Poros. Igår hade vi genomgång av båten och åt middag inne i Laviro. Sådär middag måste jag säga men sällskapet var bra i alla fall. Vi spelade även en omgång Plump i kortspel, sjukt kul att vi alla gick in i en pakt mot Ola. Ola förlorade också om ni inte förstod det.
Som sagt, snart kastar vi loss och får förhoppningsvis en härlig segling ner till Poros.
Ha det gött,

The Crew

Här har vi "The Crew List" för seglingen:
Farlig kombination är allt jag kan säga... :)
Afrodite:
Amanda:
Claes:
Ola:
Peter:
And me:
Det ska bli riktigt kul att åka ner och det perfekt sättet att fira påsk på.

Stockholm tomorrow, Greece on sunday

Då var det dags för packning igen.
Denna gång bär det av till Grekland och segelbåtarna i Lavrion.
Vi ska ner och segla en vecka vilket ska bli sjukt kul :) Vi hoppas såklart på bra väder bara då det kommer vara ganska avgörande för hur veckan utvecklar sig.
Förhoppningsvis något i denna stilen:
I morgon åker jag ner till Stockholm och Arlanda. Jag och Peter ska sova på SAS Radisson på Arlanda vilket ska bli skönt så vi slipper åka mitt i natten till flygplatsen. Anledningen till detta är för att Pappa och Eva ska ner till lägenheten i Frankrike på söndag ungefär samma tid så dom skulle bo där ute också. Vi får då en mysig lördagsmiddag tillsammans på Arlanda, så det blir kul.
Idag har det varit filmredigering på schemat i skolan både videolabb och redigeringslabb, alltså en kul dag i skolan.
Kvällen kommer gå åt till packning eftersom jag inte packat en enda pryl ännu.
Ja ja, dags att sätta igång...

Skola och stan

Idag började vi ny kurs igen och denna gång läser vi produktion av rörlig bild och ljud... namnet på kursen är hur långt som helst så det fick bli nerkortat. Hur som helst vi ska alltså producera en film under detta moment vilket jag tycker känns kul. Den härligaste läraren har vi också som är väldigt förvirrad men väldigt snäll och rolig.
Efter en lång dag i skolan åkte jag, Sanna och Ola ner till stan för att uträtta lite ärenden i snöstormen. Vi hittade en del bra grejer faktiskt vilket var kul.
Nu ska jag börja packa upp saker för att sen packa ner saker igen. Städa lite kan också behövas, vi får se vad jag orkar helt enkelt. I morgon hade jag funderingar på att gå på Umeå Open men jag tror jag skippar det faktiskt då jag har massa annat att pyssla med innan jag lämnar Umeå igen på lördag.
Time to go,

Transportväska till katten

Igår när jag flög ner till Stockholm hade jag Gucci med mig.
När vi skulle checka in fick vi reda på att man inte längre får ha hårda transportburar utan de ska vara mjuka väskor så de inte tar lika mycket plats.
Jag har därmed ägnat en del av eftermiddagen åt att spana efter en liten väska till Gucci. Hittade en rosa väska som kanske kan passa damen som ser ut så här:
Det är visserligen en hund på bilden men den är tydligen för katter också.
Jag hoppas bara att Gucci tycker om den om jag bestämmer mig för att beställa den.
Denna väska hittade jag på http://www.dixis.se/product.html/barvaska-i-rosa?category_id=37 men ska titta efter lite fler alternativ innan ett beslut tas.

Bilder från igår

Här är lite bilder från gårdagens event:
Alla bilder är tagna av Robert Eklund och bilderna ligger på realtid.se
För att se fler bilder gå in på följande länk:

Looong day

Nu har jag äntligen kommit hem från eventet på Grand.
Det var en kul men väldigt stressig dag med blandad innehåll. Att prata inför cirka 500 människor är en upplevelse, kul men nervöst. Vi hade dock bara några minuter i rampljuset med det var tillräckligt för att få en kick av det. =)
Annars var det mingel för gästerna och försäljning för vår det och jag tycker ändå att det var lyckat för vår del.
Modevisningen var också en höjdpunkt under kvällen, kul att se en blandning av fina festkläder och seglingens hetaste sommarkläder.
Nu måste jag sova, ska försöka lägga upp lite bilder från modevisningen men tror inte jag fick några bra då mobilkameran inte är av bästa kvalité.
Sov gott...

Next --> Modevisning på Grand

I morgon ska jag och Afrodite iväg till Stockholm en sväng för att jobba på ett event på Grand Hotel som KSSS (Kungliga Svenska Seglar Sällskapet) håller i.
Det ska vara modevisning, middag och uppträdanden. Min och Afrodites roll är att dela ut priser i ett lotteri som spelas under kvällen från Navigare och hålla ett litet presentationstal för priserna och företaget.
Det kommer nog bli en trevlig kväll och jag hoppas att vi får något intresse för premiären av Champagneseglingen som vi ska presentera =).
Nu måste jag dock fortsätta plugga inför tentan på onsdag. Trist!

Mozart och massa pennor

Idag är det bara plugg som gäller.
Kvällen kommer att spenderas hemma i min ensamhet och jag har valt att göra så idag.
Det är plugg fram tills i kväll sedan avslutas dagen med en film, har dock inte bestämt vilken ännu.
Just nu strömmas det Mozart ut från högtalarna för att jag ska koncentrera mig =)
I morgon är det också skola som står på schemat. Ska dock försöka hinna med tvättlasset också. Alla seglarkläder ska tvättas och fixas innan seglingen nästa söndag.
Började självklart att titta lite på alla nyheter på sommarens seglarkläder och visst finns det potential till en uppdatering till sommaren.
Pelle Petterson har väldigt snygga kläder, för den som är sugen att titta på nya fräscha grejer till sommaren gå in på:
Där finns bland annat deras snygga västar som säljarna i montern breved oss i Stockholm hade
De finns i massa fina färger =)
Ja ja nu måste jag plugga vidare och använda alla dessa markeringspennor som ligger här i alla olika färger.
Ha en bra fredag vänner.

Soon it's friday

Idag gjorde vi klart det sista på arbetet, det vill säga finslipade det sista på texten och sådant som behöver göras innan inlämning. I morgon lämnar vi in det och sen är det bara tentan kvar som är på onsdag, så det är tentaplugg som gäller från och med nu.
I morgon är det också fredag vilket är ett ytterligare bevis på hur snabbt tiden går. Jag har verkligen problem med att förstå vart tiden tar vägen. Den biten kommer jag nog aldrig förstå tyvärr, men men det är bara acceptera det faktum att den går fort helt enkelt.
Jag tror det blir en lugn helg, då jag inte ens har några planer just nu. Helt otroligt faktiskt, men jag har verkligen ingenting planerat mer än att jag måste plugga och jobba lite.
Hittade en bild från Debbie som vi tog när jag var hemma i Sthlm förra veckan. Den fick mig att bli glad så jag ville gärna dela med mig av vår glada energi. =)
Ja ja nu ska jag pyssla med lite saker här hemma, so that's it for now.

Good music

Hittade en riktigt härlig låt när jag tittade på ett gammalt avsnitt av "The City" på MTV idag.
Sofi Bonde, en svensk tjej som bor i LA. Jätte bra låtar finns på hennes Myspace...
Lite dålig kvalité men detta är See trough:

Allt för sjön 2010 är över

Jag är nu tillbaka i Umeå och vi har varit i skolan under dagen och jobbat med grupparbetet.
Skönt att lite av de 7 meter höga snöbergen som finns här har börjat smälta lite långsamt medan jag varit borta.
Mässan var väldigt bra ur försäljningsperspektiv vilket är jätte kul. Det var många som var sugna på segling i Medelhavet, så det var härligt.
Det var en ganska lång mässa och långa dagar som växlades av med middagar och plugg så det var fullt upp varje dag och varje minut. Känns knappt som jag varit i Stockholm utan det hade kunnat vara vilken stad som helst. Jag hann inte med en enda sväng in till stan för att titta på fina vårkläder eller något annat kul vilket känns lite trist men  men det får vänta helt enkelt.
Här kommer lite bilder från de senaste 10 dagarna på mässan:

Grekland är bokat!!!

Så där ja, då var Greklandsresan bokad och klar.
Påsken kommer att firas på en segelbåt i Grekland med Peter, Afrodite, Ola och Claes.
Vi åker söndag 28 mars till söndag 4 april och jag tror det kommer bli en grym vecka =).
Delvis segling, delvis party...
En grym låt som kommer spelas i högtalarna under veckan är Edward Maya - Stereo love

USA är bokat!!!!

Såååå himla kul och skönt att resan är bokad. 28 juli kommer vi till Florida för att hälsa på vår älskade vän Sofia :D
I'm excited, skulle man kunna säga.
Här har vi trion som kommer göra USA osäkert för 3 veckor:
(tyvärr är vi inte hela första fyran då en av medlemmarna kommer befinna sig runt om i Europa vid den tiden, men vi kommer tänka på dig honey)
Inte de senaste bilderna men what ever....:)
Jag har haft hysteriskt mycket att stå i under veckan jag varit borta. Nu hittade jag en liten lucka att meddela er om USA men det är ungefär det jag hinner.
Måste göra mig klar för jobbet nu.
Uppdaterar så fort jag har tid igen.

Recover

Ber om ursäkt för dålig uppdatering!
Senaste veckan bestod i plugg och träning som vanligt, alltså har ni inte missat någonting.
Pappsen och Eva kom upp i fredags och stannade över helgen för att hälsa på lite. Detta inkluderade då också den vanliga storhandlingen på Ica Maxi som alltid är lika uppskattad :)
Det blev även mycket OS, god mat och myshäng i soffan uppe hos Peter.
Denna vecka är det plugg som gäller och även planering av tvätt och packning inför fredag då det bär av till Stockholm igen. Det är båtmässan "Allt för sjön" som står på agendan och det blir en resa på 10 dagar även denna gång. Kommer dock bo hemma i Sjöstaden då mässan är på hemmaplan så det kommer bli desto lugnare än i Göteborg vilket jag är tacksam för.
Som sagt, det är inte de mest händelserika veckorna som varit utan fokus har legat på skolan, vilket det gör även denna vecka.
Gucci verkar tycka att hon fått för lite uppmärksamhet eftersom hon demonstrativt kom och la sig på min arm nyss och ville vara med och läsa projektledning. =)
Jag får nog ta en paus och leka lite med henne...