Nybörjare i köket?

Nu när jag har bott själv i över ett år trodde ju jag att jag hade börjat få in snitsen med att laga mat. Även om det inte blir varje dag så är det i alla fall oftare och oftare, så igår när jag hade gjort 4 matlådor med lövbiff och lax och grejer så kände jag mig jätte nöjd och bestämde jag mig för att ta en avokado som belöning. Den avokadon förstörde min kväll... Medan jag stod och skar upp den tänkte jag på ett scenario som hände i australien att en kock sa till mig: akta så du inte gör illa dig när du håller så där...
Ähh inga problem tänkte jag och det har ju aldrig hänt något men så igår, troligtvis bara för att jag tänkte på det där så skar jag mig riktigt djupt i fingret och det sprutade blod för allt i världen. Plus det, reagerade min kropp med en chock och syn och hörsel försvann för en stund men jag ringde Peter och han visste precis vad jag skulle göra så tack o lov att bror för en gångs skull svarade i sin telefon. En riktigt otippad vändning på min kväll.

Nu e allt bra igen och jag sitter med "Batman" plåster eftersom jag inte hade några andra plåster hemma. Så tack till Johanna och co som gav mig Batman plåster i 20 års present i höstas, ni räddade min kväll igår!



Nu ska jag tillbaka till pluggningen...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men lilla, lilla darling! Tur att allt gick bra och att du inte svimmade. Jag kan nästan känna att du är så pass skadad att du kan sjukskriva dig från pluggandet idag. Gå upp lite tidigare imorgon bara, så hinenr du läsa allt:)

2009-02-18 @ 13:28:23
URL: http://sannaohrn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0