Viktnoja?

Jag är precis hemkommen från frisören och jag är väldigt nöjd. Det är inte ofta jag kommer från frisören och är helt nöjd men idag är jag det och känns riktigt bra.

På bussen på väg hem orkade jag inte leta reda på ipoden i väskan p.g.a. min röra i den så jag satt och lyssnade på 3 tjejer som kan ha varit runt 13-14 år. Den ena tjejen säger till den andra tjejen: Jag vet att du försöker sluta äta, jag har ju märkt det. Den andra tjejen svarar väldigt nöjd i rösten: Jo jag vet, jag äter bara en tredjedel av det jag brukade äta. Den första tjejen frågar: varför vill du äta mindre? du är ju redan väldigt smal och inte för att vara elak men varför?
Den andra tjejen svarade: Men jag vill bara inte äta så mycket som jag gjorde förut...och så fortsatte det hela vägen hem!

Jag blir illa berörd av att höra konversationer som denna, varför sluta äta och dessutom vara nöjd med det? Visst att det är bra att inte äta för mycket men när man är 14 år och smal som denna tjej, varför oroa sig om vikten?
Jag hoppas att hennes kompisar som satt och frågade henne varför hon höll på som hon gjorde har en inverkan på denna tjej och får henne att äta normalt.

Hur som helst, jag är helt handikappad i kroppen idag från gårdagens punch out. Jag har skakat i händerna i ett dygn nu så jag kan konstatera att träningen var lyckad. Det var väldigt jobbigt men givande, vi får se om jag o Julia orkar med en runda till imorrn.

Ikväll är det final av Top Model 20.00. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vem jag gillar bäst, men jag tror att McKey har stor chans att vinna. Vi får se...

Jag satt och kollade igenom bilder förut och på tal om Top Model hittade jag bilder från Debbies Modevisning i kungsträdgården hösten -07 här är lite bilder från den showen =)

Elina och jag som fick agera modeller
Debbie fixar kläderna
Träning =)  
 Alla fina kläder...




Dags för middag...

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: detdu

tingeling tingeling.....betyder jag ingenting...





hmmmm...vem vann i Top model????????

Har du köpt din gula bil ännu????

2009-02-15 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0