Trying to bake a cake

How hard can it be??? jag menar för tre dagar sen stod jag i köket och bakade små maränger med lite choklad smak, de blev hur bra som helst. Idag ska jag försöka mig på ungefär samma sak fast en liten större sats bara och vad händer? Det går inte...jag är inne på min tredje sats med smet eller vad det nu kallas och den är bara helt död. Marängsmet ska ju vara fluffig och härlig men min är bara platt. Vad har jag gjort idag som jag inte gjorde förra gången? Eller kanske tvärtom vad gjorde jag då som jag inte gör nu??
Detta ska bli efterrätten till ikväll till pappa o eva, tur att klockan inte är så mycket än så jag fortfarande har tid för plan b (som jag iofs inte har kommit på än, men ändå). Tragiskt att det enda jag ville göra var att styla med att jag har talang för att stå i köket men idag var inte bevisdagen, tyvärr...

Kolla själva, platt och död smet:

 

Jag körde in den sista smeten i ugnen i alla fall, jag menar den kan ju smaka gott ändå. Time will tell....


Toodles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0