Höjdpunkter från 2009

Nu har det gått en vecka av det nya året exakt och jag tänkte gå igenom några av höjdpunkterna från 2009.
Det var ett intensivt år med massa kul evenemang.
Vi invigde året i Thailand i Hua Hin med Hotellets New Years Gala Dinner som verkligen var allt man vill ha på ett sådant evenemang.
Nästa roliga hållplats blev Åre med mamma där vi även umgicks med min kära gudmor och familj.
Snabbt därefter åkte jag och Debbie iväg till Berlin där shoppingen var högsta prioritet.
 
Efter den intensiva vistelsen i Berlin var det snart dags för valborg och sedan efter det Brännbollsyran här i Umeå. Två härliga festliga evenemang som gav många skratt.
 
Skolan tog slut och jag åkte iväg till kina och Shanghai för en månads jobb på kontor och på en skola.
När jag kom hem var det bara några dagar kvar till Husarö Summer Party som blev väldigt lyckat tack vare alla härliga människor som kom dit och förgyllde tillvaron.
 
Efter den lyckade festen kom snabbt erbjudandet att åka till Båstad på tennisveckan upp och jag, Elina och Sofia drog iväg ner till Tess. Vi körde på hårt i några dagar som var fyllda med tennis, sol och fest. KUL!
Efter Båstad blev det mycket häng på landställena med vänner och bad och annat skoj.
I början av augusti var det dock dags för en av mina favorithöjdpunkter på sommaren, nämligen lägenheten i Frankrike.
 
Den angenäma vistelsen i Frankrike gjorde att jag inte ville åka hem men det fanns inte mycket att göra. Tillbaka i Stockholm fick jag erbjudandet att åka till Göteborg på båtmässa och jobba. 
Jag tog den och fick en grym helg på Orust med Afrodite.
Snabbt efter det fick jag ytterligare en mässa att jobba på i Sthlm som också var lyckad. Snabbt efter det var det även en snabb trip till Grekland där solen värmde och det blev ordentligt med jobb och segling.
Samtidigt i Umeå pågick nollningen som tjejerna gjorde till en enda grym fest. Hur kul som helst!
Jag gillade speciellt 80-tals bowlingen...
Året fortsatte sedan med massa skola men jag lyckades komma iväg till mitt älskade Marbella på en veckas golf-semester som verkligen var super lyckad. Allt var perfekt under den veckan...Underbart!
 
Med nytt handicap åkte vi hem och tillbaka till Umeå för Peters del men jag stannade kvar i Stockholm för att jobba på Stockholm mässan under veckan efter. Ytterligare en rolig vistelse i hemstaden som innebar SM-Guld fest för AIK och sedan även Svenska cupen fest på Caféet med hela laget.
Några veckor senare, efter hårdplugg på körkortsteorin kom även dagen då det var dags för mig att få körkort.
Stort i mina ögon då denna process varit väldigt lång, men nu äntligen fick jag det där rosa kortet.
Julshoppingen kom igång snart efter och det var dags för jullov och party med Första fyran som inte setts på hela 5 månader i samlad trupp. Julbord på East, middag hos sofia, SPA-dag hos mig osv osv. Extremt roligt jullov i Stockholm.
Julafton var också en riktigt härlig dag med släkten...
Sedan var det dags för avresa med destination Gambia. Vilken resa säger jag bara!
Där blev även nyårsafton firat ordentligt och precis på samma sätt som jag dansade hem från firandet i Thailand dansade jag hem från festen i Gambia... Identisk pose :)
Och jaa, det var i stora drag mitt 2009! 
Tack till alla som varit med och gjort mitt 2009 till ett riktigt bra år.
Nu hoppas jag på ett lika roligt 2010 med er alla.
Sov gott, 
Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0